17 June 2012

Tentang Rasa

Assalamualaikum semua. Lama kutinggalkan dunia penulisan blog neyh. Emmmm, macam2 yang berlaku jadinya. Suka duka silih berganti. Hari neyh nak story pasal hati yang remuk, pecah hancur berderai. Perghhhh, jadi debu yang bertebangan ditiup angin.

Sadness still hidup lagi dalam diri aku sekarang. Why not, tadi perang dunia ke berapa tak tahu laaa. Siap dengan maki hamun semua. Sebagai perempuan, wajar ker kita membebel? Aku sedih sangat sebab aku should stop membebel lepas neyh. Dia cakap dia bosan, stress dan serabut. Boleh mendatangkan kepeningan yang amat sangat sambil mengeluarkan kata2 yang begitu menyentuh perasaan aku sebagai seorang perempuan yang dianugerahkan mulut untuk membebel. Sebagai lelaki, bukankah dia perlu untuk mempunyai sifat sabar yang tinggi dan tidak terlalu meninggi suara walaupun dalam keadaan marah sekalipun? Aku terkelu dan terkaku. Masih trauma dengan semuanya. 

Aku manusia biasa. Aku tahu aku tak sesempurna perempuan lain yang pandai menjaga hati dan manja. Aku  selalu datangkan masalah dalam hidup dia. Semua pergaduhan disebabkan aku. Semua masalah yang jadi semuanya disebabkan aku. Seolah2 aku sedang menimba satu bebanan yang ada diatas kepala dan amat berat untuk berjalan dihari mendatang. kadang2 aku rasa yang aku not strong enough untuk menerima semuanya. Seolah2 aku yang paling jahat dan aku paling berdosa, Seolah2 dia tidak pernah melakukan kesalahan. Sedih Ya Alah. Aku sedih yang amat. Sebak, terhuris, terhiris segala.

Biarlah orang tahu sekarang yang semua salah datangnya dari aku. Tapi suatu hari nanti, bila tiba saatnya, bila semua dah mula muhasabah diri masing2, semua akan tahu. Aku sakitkan hati dia secara kasar dan secara terang terangan. Tapi, dia tak pernah tahu yang dia dah sakitkan hati aku dengan cara yang halus dan dia tak pernah sedar semua neyh berlaku. Aku tak kisah orang lain nak cakap aku jahat sbb selalu sakitkan hati dia tapi orang tak tahu. Aku yang hidup dengan dia. Hari2 aku berkomunikasi dengan dia. Hanya aku dan Allah saja yang tahu.

Sudah cukup sampai disini saja :)) Hidup mesti kena happy selalu :) Tak boleh sedih2 yaa. Cuma satu jaa, aku akan berubah. Aku mula nak memakai tudung tapi bukan dengan penghinaan. Jangan cakap meluat dan semua orang patut menyokong bukan melemahkan semangatku. Selamat Petang semua dan Assalamualaikum :)