23 November 2011

Luahan di musim hujan

Salam sejahtera salam satu Malaysia. Tahniah laaa Malaysia nah sebab menang dengan Indonesia . Muahahaha . nak gelak sakan ! kepada bibik-2 kat luar sana tuh, makan hati lerrr nampaknyaa kan kan ? heehehe . tak payah nak gelak sangat sebab kau bukan nyaa suka tengok bola eda oiii ! tengok pun takat jap jap . then tidoq atas meja . orang sorak goal, kau baru terpinga pinga bangun nak tahu mengapa dan kenapa ! apa laaaa ! hahahaha . okay, takmau cita pasal bola dah . nak cita pasal saya ! yaaa, SAYA . owner blog neyh . yang comel comel cute cute miut tue ?   comel comel cute cute miut kerrr ? hanya orang yang tahu dan hanya orang lain yang dapat menilai diri kita sendiri . I am right ? ? Final exam dah habis . Then exam MUET pun dah habis . syukur Alhamdulillah :) segalanya berjalan dengan lancar sekali . harap, result kali neyh lebih dari sebelumnya . orang kata, apa yang kita dapat tue, hasil usaha kita . kalau kita usaha lebih, lebih lah dapatnya . tak gitu geng ? heee :)

*About Family and my Heartbeat ( mom and dad)

Cuma sebak dan sedih sikit sebab balik kali neyh, ayah sakit . tak boleh bangun paa semua . makan pun, maa bukan masak sangat pun . cuma semalam maa masak banyak sikit . dengan segala seafood yang ada . then malam tue, makan bungkus juga lerr . dah 2 hari ayah tak makan sangat . since aku balik tue laaa . since ayah sakit neyh juga, akulah yang pikul tanggungjawap sikit dengan jadi driver maa and ayah . hantar adik pergi kolej, beli barang dapur . tadi, lepas aku hantar cuja kolej, aku singgah beli air mineral yang kena bayar 10 sen or bapa bapa sen laaa dalam hujan . bayangkan betapa susahnya . baru aku sedar betapa besarnya pengorbanan ayah selama neyh . baru aku rasa macam mana . susah nyaaa laa . Aku lupa pakai spec tadi. Almaklumlah, aku neyh minah rabun -,- kalau malam jangan lah lambai tangan dekat aku melainkan kau panggil nama aku . memang tak lah nak pandang korang ! muahaha . hujan pulak kali neyh Kuantan. Emmmm, takut juga sebab jalan nak pergi kolej Cuja tue penuh dengan lori-2 yang besar-2 . gagahkan diri juga. Almaklumlah, semalam dah kena lecture nan maa sebab antar dia pergi rumah maklong . dia punya pokpek kat belakang tue, mengalahkan pengulas bola sepak ! muahaahaha . Since dari semalam, aku bawa slow dah . tak seperti biasa . hehehe *penyedap hati lerr katakan :)

Aku happy sebab aku balik kali neyh aku ada tanggungjawap yang perlu dilaksanakn . Tak lah buang masa . Tak laaa tak dak kerja dengan tak keruan nyaa . Musnahlaaah harapan nak pergi konsert Pitbull tue semua then ingatkan cuti sem kali neyh nak pergi lepak kL rumah Angah . ayah tak sihat takkan nak tinggal cam tue kan kan ? then dengan kakde *kakak ketigaku yang tengah pregnant and tak sihat . demam . musim orang demam ke sekarang aehh ? pelik betul ! Ujian dari Allah, terima seadanya . iye dakk ? ngeeee :) 

*About Heart and Feeling

Satu lagi masalah yang aku hadapi sekarang neyh, kenapa lah ada orang tak faham apa yang aku lakukan semua neyh bukan sebab aku tak sayang dia . Nak berkawan pun payah lani ! even member aku snap picture aku pun nak marah . WHY ? ? tak faham laa aku . kengkadang rasa tertekan sangat dengan sikap dia . cuba memahami kalau rasa ingin difahami. Dia nak buat apa, aku tak pernah nak larang. Apa lagi yang dia nak ? ? aku tak cukup baik kah ? apa lagi tak cukup ! tell me laaa . ayoyo :/ You know what, i am like a Princess with the broken heart :( sadisnyaaaa rasa !

Hopefully, both of them will be okay and will be understanding me . 1st love never be forget and second love is the most precious things :) k lah, nak out dulu. Nak ambil Cuja kat kolej pulak kejap lagi dalam pukul 2.30 neyh . Wahai Cuja, cepat cepat lah anbil lesen okay . tak payah nak jadi mak datin sangat sebab dihantar dan dijemput ! grrrrr .

Hopefully juga, ayah akan cepat sembuh sebab macam macam nak buat neyh . tampa dia, langsung tak best !  nak tengok ayah senyum balik, hantar kakak kat terminal, makan semeja dan hangout together . jangan lah pergi dulu, kami semua tak bersedia nak hadapinya dah kami semua dah tadak sapa sapa lagi melainkan ayah, maa cuja dan aku . Hanya kita berempat saja lagi ada . yang lain semua dah ada tanggungjawap sendiri dan komitmen lain . Apa yang penting, semoga ayah dapat tengok aku dan Cuja mengakhiri zaman bujang dan kami mahukan ayah menjadi pengakad nikah kami macam ayah buat kat kakde dulu . Yaa Allah, kau panjangkanlah umur kedua orang tuaku, AMIN yaa Robbal ALAMIN :(




Fulls of love,
Fiey