10 April 2011

Balik Kampung, YEY !

Holla ! hari neyh, entry nak setory pasal Balik Kampung . hehehehe .
Semalam, 09 April 2011 . Kg. Marhum, Pekan, Pahang Darul Makmur .

sorry, CNP dari Google . hehehe

Yey, syukur alhamdulillah sebab berpeluang balik kg lagi . Al maklum, family dah tinggal jaoh-2 . tinggal Cik Mah jaa *adik mak aku selaku mak sedare ku . 
Aku, Cik Nina, Mak and Ayah *selaku driver berlepas ke Pekan around pukul 5 petang cam tue then sampai dalam pukul 6 . Biasalah, kalau ayah drive, memang lambat sikit . mengikut peraturan biasanya sambil menikmati keindahan hutan . Mak *selaku pemandu pelancong lah bak kata ayah aku sebab tak berhenti bercakap . HAHAHAHA . dia pegi cerita pasal semua yang ada kat Pekan neyh haa sebab Cik Nina neyh baru jaa sampai Pekan . kesiannn . hihihihihii *maaf cik nin !
then, sampai-2, terus teruja sebab sungai Pahang dah jadi luas akibat pengambilan pasir untuk UMP . *weyhh, kampung aku ada Universiti ooooo . Hebat ! hohohohoho . Singgah laa rumah pusaka arwah atuk dan nenek aku . diorang dah pergi berkurun lama dah . atok, before akulahir lagi . then nenek since umur aku 9 tahun . 
Al - Fatihah .
First time Cik Nina makan kuih AKOK yang manis-2 tue . alahai, sumpah kelakar . dia nampak pelik gila . hahaha . kami dihidangkan kuih akok then SATA kampung aku yang famaous *masa kecik dulu, aku selalu kena pegi beli kalau ada orang dataang . jalan lah terkedek-2 dekat kampung tue then beli bebanyak sampai makan rasa nak termuntah ! perhh, sweet memories betol lah ! HAHAHAHA . aku berlepas pulang ke Kuantan tepat jam 8 malam then aku terlupa nak cakat kat *sayang aku, HAHAHA yang aku balik . sampai lah dia call aku pagi buta dalam kul 6 pagi tadi . heeee, lawak weyyy ! 
u, SORRY ! muahaha
aku takmau cerita panjang sebab kalau cerita memang tak habis sampai lusa . neyh, aku hidangkan beberapa gambar buat tatapan korang semua . 
enjoy weyyy !!!


neyh lah rumah pusaka keluargaku . cantik an an ? HEEE


ehh kambing, apa tengok-2 haa ?? *maklum yaa, dia pun pandai posing time aku nak snap dya . HAHAHA . 


Sungai Pahang . *pssst, ada boya weyhh . hehehehe



Rasa macam nak terjun jaa . kan kan ? heeeeee


weyh, aku pun mau buh gambar gak . hahahaha . lawa gila background tue . thanks cik nina sebab snap pic neyh . MWAH ! hehe


thanks sebab amek pic aku *kata Cik Nina kat aku . HAHAHAHA. aku pun jawap, eehhhh, aku memang suka amek gambar kau ! HAHAHAHA



hah, ayah aku jadi jaga sat . kehulur kehilir sebab dia tak dak geng , tengok mak aku *baju kuning oren duk borak nan Mak Yan *mak sedare aku juga . RANCAK GILA !

okay, cukup dah ! aku nak pegi makan nasi jap . lapar gila *pukul 2 ptg dah . hehehe . papa pun, memang best laa balik kampung sebab dah lama tak balik kan . harapkan ada kenduri saja . neyh, abang aku pun dah lam tak balik . lagiteruk dari aku ! HAHAHAHA . k laa, bye-2 semua .
Mwah Hugss :)



FULLS OF LOVE, EDA.