10 April 2011

Puding Pisang

Hari neyh aku dah try resipi yang diberi oleh Kak Ju dari Mak Chah . HAHAHA *ciplak laa sikit . then, aku try buat hari neyh . bangun pagi tadi daa . dalam pukul 9
* neyh bahan-2 nyaa :


bahannya terdiri daripada Tepung Kastard, tepung jagung, telur, susu pekat manis, aisin vanilla, air masak dan most important, pisang lemak manis / pisang emas yaa *ok, complete . kalau nak buat buah lain pun boleyy :)

BUKTInya, sebahagian gambar yang aku dan cik Nina snap ketika membuat Puding Pisang neyh *FIRST TIME ok buat .  
HAHAHAHHAA *malu + blushing


pecahkan 10 biji telur ayam yaa . bukan telur itik . then pukul, gaul, belasah sehingga sebati ! hehehe *weyy, masak kena lembut !


masukkan satu tin susu pekat manis . semua ! korek sampai habis ! *jangan membazir yaa geng . susu agak mahal laa juga . hee . 
-bancuh air dengan tepung jagung dan tepung kastard .


masukkan adunan air yang ditambah tepung jagung dan tepung kastard . 3 cawan air dan 2 sudu besar setiap tepung . then, kacau sehingga sebati yaa geng :)


potong kecil-2 secra memanjang pisang tue then isi dalam bekas . pastue, tuangkan adunan puding tadi bersama pisang-2 neyh . Bio kan dia mandi ! HAHA


then, siap untuk dikukus dalam 20-25 minit cam tue . 
*aku tak sempat nak pose weyyhh . cik nina awal ngat . 

then.....
Puding Pisang aku siap untuk disimpan dalam peti ais . sedap kew tak, layan jaaa ! hahaha

*semoga Mak, Ayah, Cik Nina menikmati hidangan Puding Pisang neyh yaa . then, aku pun berhajat nak bawa sikit untuk sepupu aku yang tengah sakit neyh . Hopefully, dia suka ! 

TRY LAAH GENG DI RUMAH ! SUMPAH SEDAP :)



FULLS OF LOVE, EDA.