07 April 2011

Kena Kacau ? jeng, jeng, jeng !

Hari neyh, nak cerita scary movie sikit . HOHOHOHO . pengalaman dekat opis yang amat mendebarkan . tak cukup 6 bulan lagi nak kacau . haiyaaaa ! *eh Eda, hang cakap besaq . sat lagi dia datang baqu hang tao ! bermualanya kisah ; dekat office tadi aku ditakutkan oleh jeng jeng jeng, makhluk tuhan yang tak katahui asal usulnya dari mana a.k.a GHOST bust (penunggu opis) . hihihihihii

tepat jam 12 . 35 petang, aku dikejutkan dengan satu bunyi . bunyi SWEP kad (bak kata orang opis) hehehe . dua kali bunyi nyee . pintu pun bunyi, *GEDEGANG . tanda orang nak masuk tak lepas . masa tue, aku duduk kat tempat En . Nasim, yang offday motif outstation . hurrgghh, spoil mood betul sebab time tue aku tengah syok baca belog orang . dengan malas aku bangun nak tengok sapa ada kat pintu kaca belakang tue . *excited* bangun-2, tengok ; nobody weyhh . aku bingung . try tengok sekali lagi, hah ! SAH , takde orang . yang Allah, tekanan darah mula naik, perasaan cuak mula menguasai diri dan tiba-2 meremang semua bulu roma kuh . alahai, sabo jew laaa . aku pun apa lagi, lari ahh kat tempat Kaka Lisa, *belakang aku . rupanya, dia pun dengar tapi buat tataw jaa . hai, yang aku duk depan sekali, dekat dengan pintu, punya cuak gila vavi . tak tahan sampai terkeluar air mata aku neh haa , haram betoi laaa kau Eda ! 

lepas dari tue, aku terus pegi dekat Kaka Jia then dia pasangkan ayat Quran . Fuh ! nasib baik dia kuat semangat . gila punya semangat auuu . hehehehe . lepas kejadua tue, aku pun dah tataw nak buat kerja camna . duk rilex-2 then after 2 hours macam tue, OK daa :)

satu lagi cerita - di tingkat 3 bangunan kompleks Teruntum .

Eda, tolong hantarkan report neyh kat En Lan tingkat 3 ?? . aku pun jawap ahh, okengg kak Rin . saya hantar sekarang . aku naik tingkat 3 guna tangga saja . naik-2, sampai lah sana . then, aku pun pegi lah hantar kat En Lan, kebetulan dia ada, aku terus bg by hand dekat dia . ehhh, rasa macam nak terkucil saja . ishh, tak boleh jadi neyh . kena pergi jamban ASAP ! then, dengan gagah, aku belok kiri and terus pergi toilet dekat surau Pasdec . buka pintu, tengok dua-2 pintu tertutup . Haissshhh, kacau line betul laa . tak tahan sangat, aku keluar . aku tuju toilet dekat tepi tangga tingkat 3 . masuknya, terlajak satu pintu . haha . then, patah balik sebab sebelah tue bilik mandi . finish already buang toksid tue, aku pun flashh . nak bukak pintu, aku dengar toilet sebelah flashh jugak . tape lah, ada staff lain agaknya . aku keluar toilet, then cuci tangan . nak jalan keluar, tengok toilet sebelah . aik, takde orang . sapa yang Flashhh ?? perggghh, meremang bulu roma aku weyhhh . aku pun apa lagi, lari ahh lintang pukang . heeee . nasib baik ahh tak muncul . kalau tak, aku lari turun tangga sampai ground floor . huhhh ! 

dengan muka cuak, aku balik opis then duduk diam-2 . baca ayat kursi bebanyak . tak sangka pulak jadi macam neyh hari neyh . sebab pagi before nak pegi kerja aku dah tak sedap hati . rasa malas nak melangkah . fikiran terhuyung hayang ke London . emmm, anyway, nasib baik aku selamat sejahtera . syukur alhamdulillah . hehehe . 

hah geng, korang jangan takut-2 pulak . tapi, kalau korang kat tempat aku mesti cuak jugak an an ?? HAHAHA . sabo jew laa . apa yang penting, kuatkan semangat . tak payah nak gedik-2 nak buat takut terlampau . dia pun makhluk Allah juga . korang buat taktaw macam aku dah laa *ahh kau, kau pun lari lintang pukang . hahahaha .
k laa, aku rasa aku kepenatan then mata pun daa buruk . rasa macam mau pergi Krabi dah neyh haa .
U, TUNGGU I JAP . I ON THE WAY OKAYY ? SEE U AT KRABI SAYANG, MWAH !

PEACE :)

Fulls of love, Eda.